Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Alanı / Konaklama Hizmetleri

Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Alanı / Konaklama Hizmetleri

ALANIN AMACI:

Çağdaş turizmin gereği; istihdam edilen personelin meslekî formasyonunun ve öğrenim düzeylerinin yüksek olması, kaliteli hizmetin sağlanmasını, turist ile turiste hizmet edenler arasındaki ilişkilerin nitelikli olarak gerçekleşmesini doğurmaktadır. Konaklama ve Seyahat Hizmetleri alanının, Turizm sektörünün gelişmesine bağlı olarak çalışma alanları oldukça geniştir. Özellikle tatil bölgelerinde nitelikli personele ihtiyaç duyulmaktadır. Meslek elemanları; her türlü otel, motel, tatil köyü, sosyal tesis gibi konaklama ve dinlenme tesislerinde, misafirhanelerde, seyahat acentelerinde çalışmaktadırlar. Konaklama ve Seyahat Hizmetleri alanı uygulamalarında yer alan meslek elemanlarını sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan meslekî yeterlikleri kazanmış, nitelikli kişiler olarak yetiştirmek amaçlanmaktadır.

22.11.2017 1490

KAT ELEMANLIĞI

Tanımı
Kat hizmetleri departmanında, konaklama tesisi standartlarına uygun kalitede temizlik ve düzeni, kişiye özel hizmetleri, bölümü ile ilgili tüm işlerin yapılmasını sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olan sorumluluk sahibi, nitelikli kişidir.
Görevleri

  • Kat hizmetlerinde organizasyon yapmak,
  • Oda hazırlığı yapmak,
  • Gün içi hizmetleri yürütmek,
  • Çamaşırhane hizmetlerini yürütmek,
  • Periyodik temizlik ve bakım hizmetlerini yürütmektir.

MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

Bu alandaki mesleklerde çalışmak isteyenlerin;

  • Sabırlı ve düzenli,
  • Zamanında iş yapmaktan hoşlanan,
  • Saygılı, nazik, güler yüzlü, hoş görülü, soğukkanlı,
  • İş arkadaşları ile uyumlu çalışan,
  • Uzun süre ayakta çalışabilecek kadar bedence sağlam ve dayanıklı,
  • Türkçeyi iyi konuşan ve yazan kişiler olmaları gerekmektedir.

Kat Elemanlarında Aranan Özellikler

  • Tertipli ve düzenli olmak,
  • Zamanında iş yapmaktan hoşlanmak,
  • El ve kolları iyi kullanabilmek,
  • Türkçeyi iyi konuşmak ve yazmak,
  • Bilgisayar, faks, fotokopi vb. makineleri kullanmak,
  • Telefonla konuşabilmek,
  • Doğru yazılı ve sözlü anlatım yapmak,
  • Düşünceleri açık aktarabilmek,
  • Güler yüzlü hoş görülü olmak,
  • Birlikte iş yapabilme yeteneğine ve sorumluluk duygusuna sahip olmak,
  • Soğukkanlı olmak,
  • Uzun süre ayakta çalışabilecek kadar bedence sağlam ve dayanıklı olmak.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI 
Ön Büro ve Kat Elemanlarının Çalışma Ortamları
Ön büro elemanları otel veya motellerin giriş bölümlerinde daima göz önünde görev yaparlar. Ön büro elemanı çoğunlukla ayakta ve insanlarla etkileşim hâlinde çalışır. Müşterilere hizmetin çok değişik alanlarda verilmesi koordineli çalışmayı zorunlu kılar. Müşterilerle, otel personeliyle, seyahat acenteleriyle etkileşimde bulunurlar. Ön büro elemanları hafta sonu, yaz tatillerinde ve mevsimlik çalışabilirler. 
Kat hizmetleri görevlisi otel odalarında ve koridorlarda görev yapar. Ortam temiz ve gürültüsüzdür. Kişi çalışırken devamlı hareket hâlinde olup, bazen eğilme, uzanma gibi pozisyonlarda çalışması gerekebilir. Kat görevlisi görevini genellikle yalnız başına yapar. 
Zaman zaman ön büro elemanları, bakım onarım elemanlarıyla irtibat hâlindedir. Ancak müşterinin isteklerini ve yöneticinin emirlerini alırken onlarla iletişim kurar. Çalıştığı yerin büyüklüğüne göre vardiya usulü çalışabilir.
Operasyon ve Rezervasyon Elemanlarının Çalışma Ortamları
Meslek elemanları genellikle büro ortamında çalışırlar. Ancak tur programları ve transferler için seyahate çıkabilirler. Turizm Bakanlığı yetkilileriyle, yerli ve yabancı turistlerle, turist rehberleriyle, seyahat şirketleriyle iletişim hâlinde çalışırlar. Çalıştıkları mesleğe göre büro ortamında, havaalanında ya da tarihî ve turistik yerlerde görev yaparlar. Büroda çalışanlar genellikle oturarak, büro dışında çalışanlar ise sürekli seyahat hâlinde, hareket hâlinde çalışırlar. Otellerle, yerli ve yabancı turistlerle, otel personeli ile iletişim hâlindedirler.

ÇALIŞMA ALANLARI VE  İŞ BULMA OLANAKLARI

Turizmin gelişmesine bağlı olarak çalışma alanı geniştir. Özellikle tatil bölgelerinde nitelikli personele ihtiyaç duyulmaktadır. Ön büro ve kat meslek elemanları; her türlü otel, motel, tatil köyü, sosyal tesis gibi konaklama ve dinlenme tesislerinde, misafirhanelerde çalışmaktadırlar. 
Özellikle yaz aylarında iş bulma sorunu fazla yoktur. Ancak bu meslekte iş bulma olanakları bölgesel ve mevsimlik olarak değişim göstermektedir Operasyon ve rezervasyon meslek elemanları Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği'ne (TÜRSAB) bağlı acentelerde veya yerel acentelerde görev yaparlar. Turizm Bakanlığı ve bağlı birimleri ile özel turizm şirketlerinde, seyahat acenteleri bürolarında, çalışabilirler.

 

Ekleyen: Serhan KÜÇÜKER